Snabbare och bättre support

Till våra viktigaste företagskunder erbjuder vi nu utökad support för att säkerställa att du får precis den hjälp du behöver, när du behöver den. Utökad Support är framtagen för att möta behovet av en mer avancerad och behovsanpassad support. Vi erbjuder snabbare service i alla ärenden av ett dedikerat teknikoch supportteam med djupare kunskap i system, tjänster och support. När du tecknar ditt supportavtal tilldelas du ett unikt telefonnummer för snabb service.

Vad hjälper vi till med?

Vårt supportteam kan hjälpa dig med både abonnemangsadministration och teknisk felsökning. Vårt supportteam har lång och gedigen teknisk kunskap om Net1s routrar, vårt nät och våra tjänster. Kan vi inte lösa ditt problem direkt har vi goda kontakter med leverantörer och kan vid behov även ta hjälp av vår interna driftorganisation för felsökning. Har du behov av en utökad felsökning (t.ex. på plats), av mer avancerade nättjänster eller av annan konsultation hjälper vi dig att komma i kontakt vår avdelning förskräddarsydda lösningar eller någon av våra partners för att hitta en lösning på dina problem.

Fördelar med Utökad Support

  • SPARA TID

    Du sparar tid och personal på att låta oss konfigurera lösningen enligt dina önskemål.

  • SÄKRAD ANSLUTNING

    Efter konfiguration verifierar vi anslutning och funktion så att du är säker på att allt kommer att fungera när du installerar routern. Detta sparar mycket tid vid installation.

  • UPPDATERAT

    Du är säker på att du alltid har senaste programvaran i router och modul och att alla dina routrar är konfigurerade på ett enhetligt och säkert sätt.

  • INSTALLATIONSFÄRDIGT

    Router, SIM och antenn kan packas tillsammans och skickas direkt till installatör utan att behöva passera en central IT-avdelning först.

  • INSTÄLLNINGAR

    Abonnemangsspecifika inställningar såsom VPN-konfiguration, IP-adress (användarnamn, lösenord) eller andra säkerhetsinställningar.

  • FULL KONTROLL

    Efter konfigurationen får du även en ifylld rapport som visar vilken konfiguration som gjorts och vilken utrustning som skickats (inkl. serienummer/simkortsnummer) och vart den har skickats så att du alltid har full kontroll.

Hur det fungerar

Första gången du beställer en förkonfiguration får du fylla i ett konfigurationsunderlag där vi kommer överens om vilken olika typ av baskonfiguration ni önskar. Det handlar ofta om att bestämma huruvida fjärradministration ska tillåtas, ändra säkerhetsinställningar såsom användarnamn och lösenord, sätta brandväggsregler eller avaktivera viss funktionalitet i routern. När vi kommit överens använder vi underlaget som bas varje gång ni beställer en förkonfiguration.

Ofta behöver vi vid varje beställning även viss information om hur just detta abonnemang ska konfigureras. Ibland är det unika användarnamn och lösenord som ska användas för VPN-anslutningar eller liknande ändringar. Vi kommer även överens om vart den färdiga utrusningen ska skickas. För enskilda abonnemang har vi en enkel blankett för detta, för större utrullningsprojekt kommer vi överens om en tid- och leveransplan så att våra leveranser passar era behov.

När konfigurationen är genomförd genomför vi verifikationstester för att se att all hårdvara fungerar som den ska och att konfigurationen är korrekt utförd. Vi dokumenterar detta i en verifikations- och leveransrapport så att du alltid vet vad vi gjort och vilken utrustning som skickats vart.

Vi packar router, antenn och andra eventuella tillbehör i samma paket och skickar det direkt till den plats där den ska användas. Om du vill lägger vi gärna med en installationsguide eller skickar med annan information ni vill ha i paketet.

Ladda ner produktblad

Fyll i din e-post så skickar vi produktbladet för Utökad Support till dig.